Patates Suyunun Faydaları Nelerdir?

Patates suyunun faydaları


Patates sadece ülkemizde değil dünyada da en sevilen ve oldukça faydalı sebzelerden biridir. Patates mutfaklarda çok farklı amaçlara kullanılır. Eminim siz de patatesi yemeklerinizde salatalarınızda, böreklerinizde ve omletlerinizde kullanmışsınızdır. Peki hiç çiğ patates suyunu içmeyi denediniz mi? Aşağıda sıralayacağım patates suyunun faydalarını okuduğunuzda bunu yeniden düşüneceğinizden kuşkum yok.
  • Patates suyunun faydaları arasında gastrit, kolik ve mide ülserleri ile kalp hastalıkları gibi çeşitli hastalıklar gösterilmektedir. Patates suyunun saçlara ve cilde de yi geldiğine ilişkin veriler bulunmaktadır.
  • Patates suyu çok iyi bir antiinflamatuvardır. Bel, sırt ve eklem ağrılarının giderilmesinde etkilidir. Gut hastalığında faydalıdır. Patates suyu vücudun her bölgesinde dolaşımın iyileşmesine yardımcı olur. Özellikle sabahları aç karnına içilmesi önerilir.
  • Patates suyu sindirim sisteminin sağlıklı işleyişine yardımcı olur. Kabızlık, ishal, şişkinlik, mide yanması ve hazımsızlık gibi problemlere karşı etkilidir.  Sabahları içilen patates suyunun reflü hastalarına iyi geldiği yönünde veriler bulunmaktadır.
  • Patates suyu vücuttan zararlı maddelerin atılmasına yardımcı olur. Patates suyunun karaciğerin ve safranın temizlenmesinde faydalıdır. Patates suyu idrar yollarında taş oluşumunu da azaltır.
  • Patates suyu saç köklerini besler, daha gür ve sağlıklı saçlara kavuşmanıza katkı sağlar. Bunun için patates suyunu, yumurta akı ve bal ile karıştırıp saçlarınıza uygulayın ye yarım saat sonra saçlarınızı şampuan ile durulayın.
  • Patates suyu demir ve folik asit içerir. Bu besin ögeleri kırmızı kan hücrelerinin yapımında görevlidir. Patates suyu bu sayede anemi riskini azaltır.
  • Patates suyunun faydalarından bir diğeri ise isilik ve kaşıntı gibi cilt sorunlarında yatıştırıcı etkisidir. Patates suyunu tahriş olmuş cilde uygulayabilirsiniz.  Patates suyunu soğutarak cildinize sürdüğünüzde güneş yanıklarının yaratmış olduğu batma hissi ve ağrıyı hafifletir. Patates suyunu düzenli olarak içmek cilt kuruluğunu giderir. Patates suyunu göz altına bir pamuk yardımı ile uygulayarak göz altı lekeleri ve morluklarını hafifletebilirsiniz.  
  • Patates iyi bir potasyum kaynağı olarak yüksek tansiyonun düşürülmesine yardımcı olur. Yeterli potasyum alımı kalp hastalıkları riskinin azaltılmasını sağlamaktadır.
Patates suyunun tadı buruktur. Bu sebeple patates suyunu, havuç suyu ile karıştırabilir, limon suyu ve bal ekleyerek lezzetlendirebilirsiniz. Yeşile çalan ve filizlenmiş patateslerde solanin adlı zehirli bir madde oluşur. Bu patatesleri, patates suyu hazırlamak için kullanmayın. Patatesteki siyah noktalar da dikkatlice kesilerek patates suyu hazırlanmalıdır. 

23 yorum:

  1. Kesinlikle deneyin arkadaşlar.ben 30 gün denedim .allaha şükür aylardır geçmek bilmeyen ülserden kurtuldum.çiğ olarak sabah akşam 2 sefer 1 su bardağı ıcın.yemekleriniızı en asagi 1 saat sonra yıyın bunu ıcıne. Allah herkese sifa versın

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Müthiş bir şey doktorun verdiği ilaçlar agır bir şekilde geğirme ve mide asidi sorununu bir ay da kesmedi çiğ patates suyu yüzde 90 kesti halen devam ediyorum sakın ön yargılı davranmayın mide problemlerinde kesin çözüm .......

    YanıtlaSil
  4. Müthiş bir şey doktorun verdiği ilaçlar agır bir şekilde geğirme ve mide asidi sorununu bir ay da kesmedi çiğ patates suyu yüzde 90 kesti halen devam ediyorum sakın ön yargılı davranmayın mide problemlerinde kesin çözüm .......

    YanıtlaSil
  5. Müthiş bir şey doktorun verdiği ilaçlar agır bir şekilde geğirme ve mide asidi sorununu yüzde 90 kesti halen devam ediyorum sakın ön yargılı davranmayın mide problemlerinde kesin çözüm .......

    YanıtlaSil
  6. 30 gün ara vermedenmi devam ettiniz.patates suyuna

    YanıtlaSil
  7. 30 gün ara vermedenmi devam ettiniz.patates suyuna

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Suyu nasıl elde ediliyor? Nasıl kullanmamız gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze patetesi kabuguyla birlikte güzelce yıkayıp kabuguyla birlikte katı meyve sıkacagında 1su bardagı sabah aç karna akşam yatmadan 3 4 gün deneyin faydasını görürsünüz işallah ama allah ın sayesinde önce inanın dua edip içiniz suyunu sıkınca hemen içiniz fazla bekleyince su koyulaşır şifa görürsünüz işallah geçmiş olsun şimdiden

      Sil
  10. Yâ arkadaşlar rendeleyın bakın në guzel suyu çıkıyo iyice elinizle sıkın rendelenmiş kısmı oyle için muhteşem bişey geçmiş ölsün

    YanıtlaSil
  11. Ben de bugün endoskopi oldum. Patates suyunu tavsiye üzerine deniycem. İnşaallah bana da şifaolur..

    YanıtlaSil
  12. Ben de bugün endoskopi oldum. Patates suyunu tavsiye üzerine deniycem. İnşaallah bana da şifaolur..

    YanıtlaSil
  13. Ben bi etkisini göremdim 1 ay ıldu

    YanıtlaSil
  14. Bende kronik gastrit var patates su deneyecegim

    YanıtlaSil
  15. 10 midemde gastrit var kronik gastrit ilaç fayda şifa olmadı patates su kulanacakgım inşallah şifa olur

    YanıtlaSil
  16. Hamileyken içilir mi acaba gastrit icin

    YanıtlaSil
  17. Hamileyken içilir mi acaba gastrit icin

    YanıtlaSil
  18. ben sabah aç karna ve yatmadan önce 1 su bardagı patates suyunu kabuguyla beraber güzelce yıkayıp kabuguyla beraber katı meyve sıkacagında suyunu için en az 1 hafta içerisinde reflü den kurtulursunuz ben denedim allah a şükür reflü den kurtuldum çok şükür

    YanıtlaSil
  19. ben 4 defa endoskopi yaptırdım ilaç fayda etmedi cenabı allah dogadaki hey şeyi insanlar için vermiş kullanmasını bilmek lazım allah a şükürler olsun çok şükür

    YanıtlaSil
  20. Bende kan dolaşımı az damarda pihtilasma olmuş acaba iyi gelir mi deneyeceğim inşallah iyi gelir

    YanıtlaSil
  21. bende reflu var nasil kullanmaliyim bilgi veririmisiniz

    YanıtlaSil

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.