İshale Ne İyi Gelir?

İshale ne iyi gelir?


İshal, en çok bebeklerde ve çocuklarda görülse de yetişkinler için de çok ciddi bir sağlık sorunu haline gelebilmektedir ve tüm hastalıklar içinde en sık görülenlerden biridir. Stres, kullandığımız ilaçlar ve hatalı beslenme de dahil olmak üzere ishale neden olabilecek pek çok durum bulunmaktadır. İshal, herhangi bir hastalığın belirtisi de olabilir. Eğer ishal sebebiyle kendinizi sürekli tuvalette buluyorsanız, ishale ne iyi gelir sorusuna en doğru cevapları bulmalı ve beslenmenizi ona göre düzenlemelisiniz. Beslenmenin yanı sıra ishal tedavisi için doktorunuza başvurmayı da ihmal etmemelisiniz.

Aşağıda ishale iyi gelen yiyecekler kategorik olarak tanımlanmıştır. Bu öneriler her ishal durumunda işe yaramayabilir ama bunlar içinde daha önce denemedikleriniz varsa sizin için de faydalı olabilir. Ayrıca ishale iyi gelen yiyecekler kadar ishal yapan yiyecekler hakkında da bilgi sahibi olmalısınız ki bu süreci daha iyi yönetebilesiniz.

İshale ne iyi gelir?

ABD’lilerin ishali olan kişiler için önerdiği standart bir diyet bulunmaktadır. Bu diyet muz, pirinç, elma suyu ve tosttan oluşur. Bu diyet bağırsak hareketlerini azaltarak tuvalete gitme sıklığınızı azaltabilir ancak vücudun ihtiyacı olan besin ögelerini karşılamaktan uzak olduğu için bu diyetin zenginleştirilmesi doğru olacaktır.

Sıvı ve elektrolit dengesini koruyun

İshal olan kişi öncelikle yeterli sıvı almalıdır. Su başta olmak üzere taze sıkılmış meyve suları tercih edebilirsiniz. Gazlı, kafeinli içecekler ve şeker katkılı meyve sularını tüketmeyin. Sıvı alımlarınızı yemeklerle birlikte değil yemek aralarında gerçekleştirin ve her tuvalete gidişinizden sonra 1 bardak sıvı alımı gerçekleştirin.  Sıvıları oda sıcaklığında tüketmeye özen gösterin. Sıvı kaybına bağlı olarak sodyum ve potasyum alımınızı arttırmalı ve bu yüzden muz, patates, nektarin gibi potasyum içeren besinlerden ve sodyum için tuzlu besinlerden (çorbalar, tuzlu krakerler gibi.) yararlanın.

Çözünebilir lifli besinler tüketin

Çözünebilir lifler dışkının hacimlenmesine yardımcı olur. Muz, patates, elma suyu, pirinç ve yulafta bu lifler bolca bulunur.

Beyaz ekmek, makarna ve yoğurt da dışkının hacim kazanmasına yardımcı olacak diğer besinlerdir.

İshal durumu için diğer öneriler

·         Kramp, gaz ve ishale neden olan yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Gazlı içecekler, bira, bakliyatlar, brokoli, karnabahar, lahana, sakız ve çok baharatlı yiyecekler gaz üretimini arttırabilir.
·         Çık sıcak ve çok soğuk gıdalar ishale neden olabilir. Yiyeceklerinizi olabildiğince oda sıcaklığında tüketmeye çalışın.
·         Sık ve az beslenmelisiniz. Günlük beslenmenizi  küçük porsiyonlarda  6-7 öğün şeklinde düzenleyebilirsiniz.
·         Yağlı, baharatlı ve şekerli yiyecekler, kızartmalar ishale iyi gelmezler
·         İyi yıkanmamış sebze ve meyveler ishale neden olabilir.
·         Alkol ve aşırı kafeinli içeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır. Bunlar diüretik etkileri ile vücuttan sıvı atılmasına sebep olarak ishal durumunu daha da güçleştirebilir.
·         Erik ve erik suyu gibi laksatif etkili meyve ve meyve sularından uzak durun. İshal durumunda kuru meyvelerden de uzak durulmalıdır.
·         Yoğurt dışındaki süt ürünleri ishal durumunda önerilmez. Yoğurt ise içeriğindeki probiyotikler sayesinde bağırsakların sağlığına yeniden kavuşmasına yardımcıdır ve önerilir.
·         Etlerinizi haşlayarak, fırında ya da ızgarada pişmiş olarak tüketin. Yağsız olanları tercih edin. Tavuğun derisiz göğüs kısmı en uygun et tercihidir.
·         Yapay tatlandırıcılar ile tatlandırılmış yiyecekler de ishale iyi gelmez.
·         Ceviz, badem, fındık fıstık ve ay çekirdeği gibi tüm yağlı tohumlar ve çekirdeklerden uzak durulmalıdır.
·         Tam tahıllar yüksek çözünmez lif içerikleri ile ishale iyi gelmezler. Bu yüzden tam tahıllı ekmekler tüketmeyin. İshalde beyaz ekmekten şaşmamalıdır.
·         Nane çayı spazm azaltıcı ve bağırsakları rahatlatıcı etkiye sahiptir. Sıvı alımınıza nane çayını eklemeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.