Zayıflamak İçin 15 Öneri

Bugüne kadar pek çok diyet denemiş fakat her seferinde başarısızlıkla karşılaşmış olabilirsiniz. Bu durumun kilo verme hedefinizden sizi alıkoymasına izin vermeyin. Muhakkak bir yerlerde bir hata yapmışsınızdır. Muhtemelen yanlış hedefler ve yanlış diyetlere psikolojik olarak hazır olmadığınız zamanlarda başlamışsınızdır.

Zayıflamak için neler yapmalıyım diyorsanız ve bugüne kadar bu konuda pek çok deneyim yaşamanıza rağmen hala kilo vermede zorlanıyorsanız aşağıdaki öneriler size yardımcı olacaktır.

Zayıflama için ne yapılmalıdır:


1.Hazır besinlerden uzak durun. Hazır besinlerin içinde sodyum ve şeker gibi sağlığınıza zararlı katkı maddeleri bulunur. Doğal besinleri tüketin.

2.Basit karbonhidratlar yerine kompleks karbonhidratlar tüketin. Basit karbonhidratlar çabuk acıkmanıza neden olurlar. Beyaz ekmeği yaşamınızdan çıkartın. Beyaz şeker ve tuzu azaltın.

3.Sağlıklı bir kahvaltı ile güne başlayın ve 3 ana öğün tüketmeye dikkat edin. Öğün atlamanız metabolizmanızı yavaşlatır ve kilo verme çabalarınızı baltalar.

4.Kalıcı tokluk sağlayan besinleri tercih edin. Lifli ve proteinli besinlerden tüketin.

5.Su tüketiminiz arttırın ve şekerli içecekleri yaşamınızdan çıkarın. Alkollü içkileri sınırlandırın. Şekerli içecekler hesaba pek katılmaz ama kilo almada çok etkilidirler.

6.Sağlıklı yağlar olan zeytinyağı ve omega 3 tüketin. Doymuş yağları sınırlandırın trans yağları yaşamınızdan çıkartın.

7.Daha küçük tabaklar ve bardaklar kullanın. Böylece tabağınız daha dolu görünecek ve psikolojik olarak sizi olumlu etkileyecektir.

8.Ya yediğiniz kadar yakın ya da yaktığınız kadar yiyin. Eğer boğazınızı kısmak istemiyorsanız aktif yaşam sürdürün.

9.Sporu yaşamınıza sokun, en azından her gün açık havada 20 dakika yürüyün. Spor, hem kilo vermenize hem de fiziksel ve ruhsal olarak daha sağlıklı olmanıza yardımcı olacaktır.

10.Daha fazla hareket etmek için televizyon ve internet gibi hareketlerinizi kısıtlayan eğlenceleri sınırlandırın. 

11.Uykunuza dikkat edin. Her gün en az 7 saat düzenli uyuyun. Yetersiz uyumak hem hormonlarınızı hem de psikolojinizi olumsuz etkiler ve bu sebeple gün içinde daha fazla yemek yersiniz.

12.Düşük kalorili diyetler uygulamayın. Düşük kalorili diyetler çabuk kilo verdirir ama uzun süreli uygulayamazsınız ve verdiklerinizi daha fazla olarak geri alırsınız. Kilo vermek için acele etmeyin.

13.Diyete başlamadan önce psikolojik olarak kendinizi hazırlayın. Kendinizi hazır hissetmeden başlarsanız sonuç hüsran olacaktır. Kararlı olun.

14.Diyet uygularken hata yapabilirsiniz. Bu çok normaldir yılmadan yolunuza devam etmeyi bilin.


15.Gerekiyorsa bir beslenme uzmanından destek alın. İnternette okuduğunuz diyetler size uygun olmayabilir.

Unutmayın, kısa zamanda hızlıca kilo vermeye çalışmak yerine beslenme ve yaşam şeklinizde ufak değişiklikler ve uzun vadeli planlamayla kalıcı bir şekilde ideal kilonuza ulaşmanız mümkündür. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.