Kabızlığa Ne İyi Gelir? Kabızlığa İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Kabızlığa ne iyi gelir? Kabızlığa iyi gelen besinler nelerdir?

Kabızlığın temel nedeni yeterli diyet lifi alınmamasıdır. Besinlerde bulunan lifler dışkının yumuşamasına ve hacim kazanmasına yardımcı olur. Günlük beslenmede alınması önerilen lif miktarı 25-35 gram kadardır ancak çoğu insan bu miktarı karşılayacak kadar lifli besin tüketmemektedir. Uzmanlar kabızlık durumunda lifli besin tüketiminin arttırılması gerektiğini belirtmekle birlikte lif alımının küçük porsiyonlar şeklinde olması gerektiğini belirtmektedir. Aksi durumda şişkinlik kramp ve gaz sorunlarıyla karşılaşılabilir.

Kabızlığa Ne İyi Gelir:

Lif tüketimini arttırmak için kuru baklagiller, tam tahıllar, sebzeler, meyveler, yağlı tohumlar ve çekirdeklerden oluşan bir beslenme modeli idealdir. Örneğin fasulye, barbunya, mercimek, enginar, keten tohumu, tam tahıllı ekmek, kuru kayısı, kuru erik, elma , armut, patlamış mısır, ceviz lif içeriği zengin besinlerden bazılarıdır.

Lifli besinlerle birlikte alınan sıvılar bağırsak hareketlerinin arttırılmasına, dışkılamanın rahatlamasına yardımcı olur. Bu sebeple sıvı alımının arttırılması önemlidir. Su en idealidir. Meyve suları ve bitki çayları da tercih edilebilir. Kafein içeren çay ve kahve tüketiminin sınırlandırılması gerekir. Çünkü kafein diüretik etkilidir ve vücuttan su atımına neden olur.

Yapılan bazı çalışmalar yetersiz magnezyum alımının kabızlığa neden olabileceğini göstermiştir. Örneğin 2007 yılında 3835 kadınla yapılan ve Avrupa Klinik Beslenme Dergisinde yayınlanan araştırmaya göre kabızlığa en fazla rastlanan kadınlar magnezyum düzeyi en düşük olanlar. Bu veriler ışığında badem, ıspanak ve yer fıstığı gibi iyi magnezyum kaynaklarını daha fazla tüketmek de kabızlığın iyileştirilmesine yardımcı olacaktır.

Et ve diğer hayvansal ürünlerin tüketimini sınırlandırmak ile  spor ve egzersiz yapmak kabızlığın giderilmesine yardımcı olacak diğer beslenme ve yaşam şekli önerileridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.