Suyun ve Su İçmenin Faydaları Nelerdir?

Suyun ve su içmenin faydaları 

Su, insan vücudunun en önemli bileşenidir, yaşamın özüdür. Vücudun yaklaşık %60’ı sudan oluşur. Düzenli bir şekilde yeterli miktarda su içmenin sağlığımıza sayısız faydaları vardır. Uzmanlar her gün 8 – 10 bardak su içilmesi gerektiğini bildirmektedir.

1. Yorgunluğu azaltır


Sıklıkla kendinizi yorgun hissediyorsanız bu durum büyük ihtimalle ihtiyacınızdan daha az su içmenizden kaynaklıdır. Yorgunluk vücudun susuz kalması durumunda ilk ortaya çıkan belirtilerdendir. Vücut susuz kaldığında organlar işlevini düzgün bir şekilde yerine getiremez ve vücut bitkin düşer. Vücutta oluşan %5’lik su kaybının enerjide %30’a varan düşüşlere neden olduğu bilinmektedir.

2. Modu yükseltir


Dehidrasyonun yani vücudun susuz kalmasının ruh sağlığı ve düşünme yeteneğini olumsuz etkilediğini gösteren çalışmalar bulunmaktadır. Hafif susuzluk durumlarında bile bu olumsuz etki belirlenmiştir.  Su içmenin hafızayı koruduğu ve kaygıyı azaltmada faydalı olduğuna ilişkin bilimsel kanıtlar mevcuttur.

3. Baş ağrılarını ve migreni azaltır


Baş ağrılarından şikâyet ediyorsanız bol miktarda su içmeniz sorununuzu hafifletmeye yardımcı olacaktır. Baş ağrısı ve migren çoğunlukla susuz kalmaktan kaynaklıdır. Bir çalışmada su tüketimini arttırmanın baş ağrısı süresinde ve şiddetinde azalmayı sağladığı gözlemlenmiştir.

4. Sindirime yardımcı olur, kabızlığı giderir:


Sindirim sisteminin sağlıklı işleyişi için su gereklidir. Susuzluk bağırsak hareketlerinin bozulmasına ve kabızlığa neden olur. Özellikle ılık su sindirim sistemi sağlığı için idealdir.

Su, en sağlıklı içecektir.

5. Vücuttan toksinlerin atılmasını sağlar


Su içmek, ter ve idrar yoluyla toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca böbrekleri çalıştırarak böbrek taşına neden olan tuz ve minerallerin seyreltilmesi sağlar ve böylece böbrek taşını önler. Ancak uzmanlara göre çok fazla su içmek böbreklerin atık maddeleri filtreleme özelliğinde bozulmaya neden olabilir.

6. Kilo vermeye yardımcı olur


Klinik çalışmalara göre yemeklerden önce içilen 2 bardak su iştahı azaltarak kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Su içtiğinizde mideyi doldurur ve daha çok yeme arzusunu azaltır. Üstelik kalorisi yoktur ve şekerli ya da alkollü içeceklerin yerine suyu koyarak zayıflama hedefine daha kolay ulaşmak mümkündür

7. Cildi ve saçları güzelleştirir


Su, dünyadaki en güçlü güzellik iksiridir. Su vücuttan toksinlerin atılmasını sağlayarak cildin yaşlanmasını geciktirir, cilt kuruluğunu önler ve cilde parlaklık ve sağlık kazandırır. Susuzluk saçlarında kurumasına ve güçsüzleşmesine neden olur.

Günde ne kadar su içilmeli?

Vücuttan su kaybı her nefes alış verişle, terleme, idrar ve dışkılamayla gerçekleşmektedir. Vücudun bu kayıplarını karşılamak için su başta olmak üzere içecekler ve su içeriği yüksek olan sebzeler ve meyvelerin tüketilmesi gerekmektedir. Günde ne kadar su içmeniz gerektiği tartışmalı olsa da genel olarak her gün en az 8 bardak su içilmesi önerilir. Su gereksiniminiz genel sağlık durumunuza, ne kadar aktif yaşadığınıza, mevsime ve iklime bağlı olarak değişiklik gösterecektir. 

Fiziksel aktiviteleriniz fazlaysa, mevsim yazsa, ishal, ateş veya kusma gibi su kaybedilen bir hastalığınız varsa su ihtiyacı artacağından sıvı alımınızı arttırmanız gerekmektedir. Hamilelik ve emzirme dönemlerinde de vücut daha fazla suya gereksinim duyar. Özellikle emzirme dönemindeki kadınlara yaklaşık 3 litre sıvı alması önerilmektedir.

Vücudunuzun suya ihtiyacı olup olmadığını belirlemenin en kolay yolu idrar rengini takip etmektir. İdrar renginde koyulaşma vücudun su ihtiyacının arttığını gösterir. Ancak vücut suya ihtiyacı olduğu sinyalini vermeden yani susuzluk oluşmadan su alımı gerçekleştirilmelidir.

Su tüketimi nasıl arttırılır?

Su içmek aklıma gelmiyor diyorsanız tüketiminizi arttırmak için suyu kendinize ulaşılabilir kılmalısınız. Evinizde yaşam alanlarınızda su sürahileri bulundurabilirsiniz. İş yerinizde de çalışma masanızda su  bulundurun. Çantanızda da bir küçük şişe su taşıyabilirsiniz. Eğer su size lezzetsiz geliyor ve içmekten keyif almıyorsanız suyun içine meyve dilimleri ve nane gibi otlar ekleyip bu suyu dinlendirerek tüketebilirsiniz.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.