Sosyal Fobiye Turşu ve Yoğurt İyi Gelir

Psikiyatri Araştırmaları Dergisi’nde yer alan yeni bir araştırmaya göre, probiyotik içeren yiyecek ve içeceklerden zengin beslenmek sosyal fobiyi aşmaya yardımcı olabilir. Araştırmacılara göre bağırsak florasında faydalı bakterilerin artmasını sağlayan ve dolayısıyla bağırsak sağlığını koruyan yoğurt ve turşu gibi probiyotik besinler sosyal anksiyeteyi azaltıyor.

Sosyal anksiyete ya da sosyal fobi bireylerin sosyal ortamlarda bulunmaktan çekinmesine, bu ortamlarda gerginlik, utangaçlık ve iletişim bozukluğu yaşamasına neden oluyor. Sosyal fobi genellikle ergenlik döneminde başlayan ve en sık görülen anksiyete bozukluğu türü olarak biliniyor.

Araştırma kapsamında 710 kolej öğrencisine 30 günlük bir test uygulandı ve bu testte öğrencilere fermente gıdaları, sebze ve meyveleri ne sıklıkta ve ne kadar tükettikleri ile egzersiz yapma alışkanlıkları konularında sorular yöneltildi.

Araştırmanın en önemli bulgusu daha fazla fermente ürünleri tüketenlerde sosyal kaygı azalıyor. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise daha fazla egzersiz yapmak sosyal kaygıyı azaltıyor. Araştırmada öğrencilere sorulan besinler arasında yoğurt ve diğer yoğurt içeren besinler, kefir, salatalık ve lahana turşusu gibi fermente ürünler ya da yine yararlı bakteri içeren bitter çikolata gibi fermente olmaya ürünler yer aldı.

Araştırmacılara göre yararlı bakteri içeren bu gıdaların sosyal fobisi olan kişilerin beslenmesinde yer alması, sosyal fobi tedavisinde kullanılan ilaç ve bilişsel-davranışçı terapilerden daha fazla fayda sağlamalarına katkı sağlayabilir.  

Yoğurt, kefir ve turşu gibi probiyotik besinler bağırsaklarda iltihaplanmayı azaltır. Kaygı durumunda oluşan belirtiler yoğun olarak sindirim sisteminde görüldüğünden probiyotikler sayesinde bağırsaktaki iltihaplanma ve dolayısıyla kaygıya ilişkin belirtileri azaltılabilir. Probiyotikler ayrıca vücudun strese verdiği yanıtı düzenler ve stres azaltıcı etkiye sahiptir.

Probiyotik tüketiminin kaygı ve depresyon üzerindeki etkisine bakılan daha önceki çalışmalarda deney hayvanları kullanılmış ve probiyotiklerin hayvanlardaki stres ve kaygı düzeylerini azalttığı tespit edilmişti. Bu çalışma ise bu alanda insanlar üzerinde yapılan ilk araştırma ve bulgular deney fareleri üzerinde yapılan araştırmalarla benzer sonuçlar verdi.  Yine de araştırmacılar daha kapsamlı yeni çalışmalarla bu sonuçların desteklenmesi gerektiğini belirttiler.

Kişisel önerim; eğer sosyal fobiniz varsa beslenmenize turşu, yoğurt, ayran, kefir ve bitter çikolatayı daha fazla dahil ederek durumunuza katkı sağlayıp sağlamadığını test edebilirsiniz. Bizim geleneksel turşular çok tuzlu olur. Bu miktardaki tuz fazla turşu tüketilirse sağlık için yarardan çok zararlı olabilir. Az tuzlu ya da alman tipi olarak bilinen tatlımsı turşular tercih edilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.