Muz Kabuğunun Faydaları Nelerdir?

Muz kabuğunun faydaları nelerdir?


Muz soyup kabuklarını çöpe atıyorsanız büyük bir yanlış içindesiniz demektir. Neden mi? Çünkü muz kabuğunun besin değerleri çok yüksek ve sağlığımız için inanılmaz faydalar içeriyor. “Muz kabuğu yenir miymiş” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Şaşırtıcı ama pek çok ülkede muz kabuğu ile birlikte tüketiliyor ve örneğin Hindistan’da pek çok yemeğe ilave ediliyor.

Aşağıdaki listede muz kabuğunu yemenin faydalarına ilişkin bilgiler okuyacaksınız. Ben her şeye rağmen yemem derseniz,  yazının içinde muz kabuğundan nasıl yararlanabileceğinize ilişkin de bilgiler var. Yani muz kabuklarını çöpe atmak yok.

Depresyona iyi gelir: Muz, triptofan adlı aminoasitten çok zengindir. Bu aminoasit vücutta serotonin üretimini tetikler. Vücudunuzda serotonin arttığında kendinizi daha mutlu hissedersiniz.  Tayvan Üniversitesi’nde yapılmış bir araştırmada günde 2 muzun kabuğunu 3 gün süresince yemenin serotonin düzeylerinde %16 artış sağladığı belirlenmiştir.

Uyku kalitenizi arttırır: Muzun kabuğunda bolca triptofan olduğunu belirtmiştim. Triptofanın uyumaya yardımcı olduğunu gösteren pek çok çalışma bulunmaktadır.  

Kolesterolü düşürür: Muzun kabuğunda muzun kendisinden çok daha fazla çözünebilir ve çözünmez lif bulunur. Lifli besinlerin kolesterol düşürmeye yardımcı olduğu bilinmektedir.

Göz sağlığını korur: Muzun kabuğunda bolca bulunan lutein adlı antioksidan madde gözleri serbest radikallerin zararlı etkilerinden korumaktadır. Luteinin katarakt ve makula dejenerasyonu gibi göz hastalıklarına karşı koruyucu etkisi olduğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır.

Kalp damar hastalıklarından korur: Muz kabuğunun kolesterolü düşürmesi dolayısıyla hiperlipidemiyi azaltması sebebiyle muz kabuğu, halk arasında damar tıkanıklığı olarak bilinen ateroskleroz riskine karşı koruma sağlar.

Kilo vermeye yardımcıdır: Bol lif içeren muz kabuğu bu sayede tokluk hissini arttırır ve kalıcı tokluk sağlar. Kilo vermek isteyenlerin liften zengin beslenmesi önerilir.

Kabızlığı giderir, bağışıklığı güçlendirir: Muz kabuğundaki lifler prebiyotiktir. Bu prebiyotikler bağırsaklarda probiyotik üretiminde görev alır. Probiyotikler bağırsak sağlığını korur, bağışıklık sistemini güçlendirir ve kabızlığı önler.

Magnezyum ve potasyumdan çok zengindir: Muz kabuğunda magnezyum ve potasyum mineralleri bol miktarda bulunur. Magnezyum kan şekerinin düzenlenmesinde rol alır. Potasyum ise kalp sağlığının korunması, yüksek tansiyonun düşürülmesi ve vücutta sıvı dengesinin sağlanması gibi görevleri olan bir mineraldir.

Muz kabuğunu nasıl tüketelim?

Muzun kabuğunu doğrudan çiğ olarak tüketebilirsiniz. Özellikle olgunlaşmasını tamamlamış olursa tadı o kadar da kötü gelmeyecektir. Daha kolay kullanımı ise muz kabuklarını 10 dakika kadar haşladıktan sonra bu kabukları bir blender yardımı ile meyve sularına eklemektir. Muz kabuklarını haşladığınız suyu da çay olarak içebilirsiniz.  Kabukları kullanmadan önce çok iyi bir şekilde yıkamalısınız.

Muz kabuğunun diğer faydaları

Muz kabuğunu başka amaçlarla da kullanmak mümkün. Muz kabuğunu cilde uygulamanız siğiller, sivilceler, sedef hastalığı, döküntüler, kaşıntı, nasır ve kırışıklık gibi pek çok cilt sorunlarının çözümüne fayda sağlayabilir. Muz kabuklarını ayakkabı ve diğer deri giysileriniz ile gümüşlerinizi parlatmak için de kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.