Magnezyumun Faydaları Nelerdir?

Magnezyumun faydaları nelerdir?


Magnezyum insan vücudu için gerekli minerallerden biridir ve vücutta 300’den fazla biyokimyasal reaksiyonun gerçekleşmesinde rol alır. Magnezyumun faydaları arasında detoksifikasyon, vücut ısısının düzenlenmesi, sinir uyarılarının iletimi, sağlıklı kemik ve dişlerin oluşumu ve enerji üretimi yer almaktadır. Beslenme uzmanları magnezyum da dahil olmak üzere günlük vitamin ve mineral alımının önemini belirtmektedir.

Kadınlar için yeterli magnezyum alımı pek çok sağlık sorununun giderilmesine ya da hafifletilmesine yardımcı olabilmektedir. Vücutta kalsiyum emilimini arttırarak kemik erimesi riskini azaltmanın yanı sıra menopoz ve adet öncesi sendromu belirtilerinin rahatlaması da sağlamaktadır. Ayrıca prematür doğum riskini de en aza indirmektedir.

Magnezyumun sağlığa yararları arasında uykusuzluk ve kabızlığın giderilmesi, kalp krizi ve yüksek tansiyon riskinin azaltılması ile böbrek ve safra taşı oluşumunun önlenmesi gösterilmektedir.


En iyi magnezyum kaynakları badem başta olmak üzere yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar ve balık sayılmaktadır. Badem, ıspanak ve kaju fıstığı en iyi magnezyum kaynaklarıdır.

Magnezyumun Faydaları


Kemik erimesi (osteoporoz):


Pek çok araştırma magnezyum ile birlikte alınan kalsiyumun kemik erimesinin önlenmesi ve kemik mineral yoğunluğunun arttırılmasında etkili olduğunu göstermektedir. Magnezyum eksikliği kalsiyum metabolizmasının ve kalsiyumu düzenleyen hormonların bozulmasına neden olarak osteoporoz oluşumuna neden olmaktadır. Önerilen miktarda magnezyum alımının kemik erimesini önlediği araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Kalp hastalıkları:


Magnezyumun en önemli faydalarından bir diğeri kroner kalp hastalıkları riskini azaltmasıdır. Beslenme araştırmaları yeterli magnezyum alımının inme riskini azalttığını göstermiştir. Magnezyum eksikliği kalp ritminde bozulmalara neden olarak kalp krizi riskinin artmasına neden olmaktadır. Önerilen miktarlarda magnezyum alımı kadiyovasküler hastalıklardan korunmanıza yardımcı olur.

Yüksek tansiyon:


Magnezyum mineralinin kan basıncını düzenlemede kilit rol oynadığı bilinmektedir.  Magnezyum takviyelerinin yanı sıra sebze ve meyve ağırlıklı beslenerek kan basıncının düşürülmesinde etkili olan magnezyum ve potasyum alımının yeterli olmasını sağlayabilirsiniz.

Diyabet:


Araştırmalara göre magnezyum eksikliği tip 2 diyabet ve diyabetik retinopati gelişmesi riskini arttırmaktadır. Magnezyum karbonhidrat metabolizmasına yardımcı olarak ve insülin salınımında rol alarak kan glikoz düzeylerinin kontrolünde etkili olur. Bir çalışmaya göre beslenmede fazladan alınan her 100mg magnezyumun tip 2 diyabet riskini %15 azalttığı gösterilmiştir.

Migren, depresyon ve uykusuzluk:


Magnezyumun sayısız faydaları arasında migren ve uykusuzluk tedavisi ile depresyon belirtilerinin giderilmesi de bulunmaktadır.  Magnezyum ayrıca stres, panik atak ve anksiyete gibi psikiyatrik hastalıkların tedavisine de yardımcı olmaktadır. Magnezyum takviyelerinin bu gibi atakların şiddetini ve sıklığını azalttığı araştırmalarda belirlenmiştir.

Enerji:


Magnezyum vücudun enerji üretiminde kritik bir rol üstlenir. Vücutta magnezyum eksikliği enerji azlığına neden olarak yorgunluk, baş ağrısı, uykusuzluk,  kas ağrısı, kramp ve spazmlara neden olabilmektedir.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.