Susamın Faydaları Nelerdir?

Susamın faydaları - susamın yararları


Milli yiyeceğimiz simite lezzetini veren susam tuzlu ve tatlı hamur işlerinde sıkça kullandığımız bir besin. Susamın faydaları ise saymakla bitmiyor. 100 gram susam 573 kalori gibi yüksek bir kaloriye sahip olsa da kalorisinin çoğu vücut için gerekli ve faydalı olan yağlardan oluşur. Öte yandan sağlığımız için gerekli olan antioksidanları, vitamin ve mineralleri bünyesinde barındırır.

Susam gerçekten olağan üstü bir gıda. Aşağıda bu muhteşem besinin yararlarına ilişkin detayları okuyabilirsiniz.

İyi bir protein kaynağıdır


100 gram susamda yaklaşık 20 gram protein bulunur. Yüksek kalitede ve yüksek miktarda protein içeriği ile hayvansal besinleri yeteri kadar tüketmeyenler için iyi bir protein kaynağı alternatifidir.

Susam diyabeti önler


Susamda diyabet riskini azaltan magnezyum mineralinden oldukça zengindir, susam yağımın diyabeti önlediğini gösteren bazı çalışmalar bulunmaktadır.

Kan basıncını düşürür


Bir çalışmaya göre susam yağı diyabetlilerde yükek tansiyonu düşürmede etkili bulunmuştur. Susamın bu etkisi yüksek magnezyum içeriği ile ilişkilidir.

Susam kolesterolü düşürür


Susam içeriğindeki polisteroller sayesinde kolesterol üretimini kontrol eder ve yüksek kolesterol düzeylerinin düşürülmesine yardımcı olur.

Sindirime faydalıdır


Susam lif açısından oldukça zengindir. Lifl besinler sindirimin düzenlenmesine olumlu katkı yapar.

Susam cilt sağlığına iyi gelir


Susamda iyi miktarda çinko bulunur. Çinko vücutta kolajen üretimini teşvik ederek cilde esneklik sağlar ve hasar görmüş vücut dokularının onarımında rol alır. Düzenli susam yağı tüketimi cilt kanseri riskini azaltır.

Kalp sağlığını korur


Susamda sesamol olarak bilinen antioksidan ve antiinflamatuar bileşikten çok zengindir ve bu bileşik kalp damarlarında plak oluşumunu önleyerek kalp sağlığının korunmasına katkı sağlar.

Susam kanseri önler


Susam tüm yağlı tohumlar ve çekirdeklerden daha fazla fitosterol içerir. Fitosteroller ile birlikte fitik asit ve magnezyum gibi bileşiklerden de zengin olan susam bu içeriği ile tam bir kanser karşıtı besindir.

Stresi azaltır


Susamda stres azaltıcı mineraller olan kalsiyum ve magnezyum bulunur. Susamda aynı zamanda ağrıyı azaltan ve daha derin uyumaya yardımcı olan serotonin üretimi için gerekli tiyamin ve triptofandan oldukça zengindir.

Susam anemi riskini azaltır


Susam demir için iyi bir kaynaktır. Anemi ya da halsizlik durumlarında tüketimi tavsiye edilir.

DNA hasarını önler


Susamda bulunan sesamolün ve özellikle susam yağının radyasyona neden olan DNA hasarını önlediği gösterilmiştir.

Susam eklem iltihabını azaltır


Susam yüksek bakır içeriği ile eklem iltihabını azaltır, kemikleri, eklemler ve kan damarlarını güçlendirir.

Karaciğeri korur


Susam alkolün zararlı etkilerinden karaciğeri korur ve karaciğerin sağlıklı bir şekilde çalışmasına yardımcı olur.

Susam kırışıklıkları önler


Susam yağı güneşin zararlı etkilerinden cildi korur. Kırışıklıkları önler ve ciltte oluşan pimentasyonu önler.

Kemik sağlığını korur


Bir avuç susam bir bardak sütten daha fazla kalsiyum içerir. Yüksek çinko içeriği ile de kemik mineral yoğunluğunu arttırarak kemik erimesinin önlenmesinde rol oynar.

Susam saçlara iyi gelir


Susam yağı saç derisi ve saçları için gerekli olan besin ögeleriyle doludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.