Çikolatanın Faydaları Nelerdir?

Çikolatanın Faydaları –Çikolatanın Yararları

Çikolatalar içeriklerindeki yağ ve şeker sebebiyle çoğu kişi tarafından faydalı olmaktan çok zararlı bir besin olarak algılanır. Aslında bu algı yanlış değildir. Çikolataların pek çoğu az kakao, bolca şeker ve yağ içerir. Ancak bitter, siyah ya da acı çikolata olarak tabir edilen çikolatalar yüksek kakao içerikleriyle sağlık açısından sayısız faydalar sağlarlar. Bir çikolatada kakao ne kadar yoğun olursa faydası da o kadar fazla olur.

Kakaoda bulunan flavonoidler çok güçlü birer antioksidan özelliktedir. Antioksidanlar, serbest radikallerin oluşturduğu oksidatif strese karşı vücudumuzu korur. Hücrelerimizin zarar görmesini ve dolayısıyla kanser oluşumunu önlerler ve yaşlanmayı geciktirirler.

Kakaoda bulunan flavonoidlerin damarlarda plak oluşumunu önlediği ve oksijenin damarlardan rahat geçişini sağladığı bilinmektedir. Bu açıdan kalp ve damar hastalıklarına karşı kakao oranı yüksek bitter çikolatalar faydalıdır. Az miktarda tüketilen bitter çikolatanın kan basıncını düşürmede etkisi olduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur. Yine bitter çikolatanın kötü kolesterolü düşürdüğüne ilişkin çalışmalar bulunmaktadır.

Biiter çikolata insulin duyarlılığını arttırır. Yani insülinin etkin kullanımını sağlayarak insülin direnci gelişimini engeller. Bu özelliği ile diyabetliler için uygun bir besin olarak kabul edilir.

Bitter çikolata beyin fonksiyonlarının güçlendirilmesinde de olumlu rol oynar. Yaşlıların hafıza problemlerine karşı etkilidir. Çikolata vücutta mutluluk hormonu salgılanmasını arttırarak daha keyifli hissetmenize yardımcı olur.

Bitter çikolatada bulunan yüksek düzeydeki flavanollerin güneşin zararlı etkilerine karşı vücudu koruduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur.

Çikolatanın tüm bu faydalarından yararlanmak istiyorsanız çikolata seçimi yaparken paketin üzerinde yazan kakao oranına bakmalısınız. Çikolatanızın en az %60 kakao içermesine özen gösterin. Uzmanlara göre haftada 3-4 defa 40-50 gram kadar bitter çikolata tüketebilirsiniz. Fazlası özellikle kafein içeriği sebebiyle zararlı olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.