Unutkanlığa Ne İyi Gelir? Unutkanlığa İyi Gelen Besinler

Unutkanlığa ne iyi gelir? 


Beslenmenin hafızanın korunmasında önemli rolü bulunmaktadır. Unutkanlığın en önemli sebeplerinden biri nöronların düzgün çalışması için gerekli olan vitaminlerin beslenme yoluyla yeteri kadar alınmamasıdır. Unutkanlığın bir diğer nedeni ise gıdalar aracılığı ile ya da diğer kaynaklarla toksin maddelerin vücuda girerek beynin kontamine olmasıdır.  

Yaşlanma ile birlikte unutkanlık artmaktadır. Bunun sebebi yaşla birlikte nöronlarda kayıplar yaşanmasının yanı sıra hafızayı olumlu etkileyen ve sinir sitemi için gerekli olan vitaminlerin, minerallerin ve diğer besin bileşiklerinin emiliminin azalmasıdır.

Unutkanlığa ne iyi gelir sorusunun cevapları bilimsel verilerle ortaya çıkarılmıştır. Aşağıdaki besinler ve besin ögelerinin unutkanlığa iyi geldiği bilinmektedir.

Unutkanlığa iyi gelen besinler


B vitaminlerinden zengin besinler:


B grubu vitaminler mental sağlık açısından çok önemli görevler üstlenirler. Bu gruptaki vitaminlerden özellikle B1 vitamini (tiamin), B3 vitamini (niasin), B6 vitamini (pridoksin), B9 vitamini (folik asit), ve B12 vitamin (kobalamin) unutkanlığa karşı koruyucu etkiye sahiptir.




Kolin:


Unutkanlığa iyi gelen bir diğer vitamin ise kolindir. Kolin de B grubu vitaminlerden biri olarak kabul edilmektedir. Kolin beyin ve hafıza fonksiyonları için çok önemli bir nörotransmitter olan asetilkolin üretimini sağlar. Asetiklolin beynin hafıza ve öğrenme kısımlarını güçlendirir. Unutkanlıkla ilişkili olan ve yaşlanma ile ortaya çıkan Alzheimer ve demansın (bunama) önlenmesinde ve tedavisinde etkili olduğu gösterilmiştir. Yumurta sarısı ve organ etleri en iyi kolin kaynaklarıdır.

Omega 3 içeren besinler:


Omega 3 yağ asitlerinin ana ve kılcal damarların korunması ve sağlıklı işleyişinde önemli rolleri bulunmaktadır. Uzmanlara göre  Alzheimer ve demansın önlenmesinde Omega 3 yağ asitlerinin etkisi bulunmaktadır. Omega 3 yağ asitlerinin dikkat dağınıklığına iyi geldiğine ilişkin bilimsel veriler de bulunmaktadır.  Haftada birkaç kez yağlı balıkları tüketin.  Bununla birlikte tahin, ceviz, keten tohumu, semizotu, buğday rüşeymi, badem, ceviz, salatalık ve marul gibi omega 3 yağ asitleri içeren besinlerden de yararlanabilirsiniz.

Fosfor:


Fosfor beyin hücrelerinin güçlendirilmesi ve unutkanlığın giderilmesinde etkilidir. Fosfor için en iyi kaynaklar kabak ve ay çekirdeği, badem, susam, keten tohumu, buğday ruşeymi, yumurta sarısı, bakla ve bamyadır.

Antioksidanlar:


Serbest radikaller hücre oksidasyonu ve dejenerasyonundan büyük ölçüde sorumludur. Bu durumdan hafıza da etkilenir ve unutkanlık gelişir. Antioksidanlardan zengin gıdalar ise unutkanlığa neden olan bu durumdan korunmanızı sağlar. Meyve ve sebzeler başta olmak üzere bitkisel kaynaklı besinler antioksidan bileşikler içerirler. Örneğin domates ve karpuzda likopen, soğan, sarımsak, elma, armut ve ıspanakta kuersetin, biber, kivi, çilek ve portakalda C vitamini, havuç ve bal kabağında karotenoidler gibi antioksidan bileşikler mevcuttur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.