Saç Uzatan Besinler Nelerdir?

Saç uzatan besinler nelerdir?

Saçlar görsellik açısından herkes için önemlidir ama özellikle kadınların için ayrı bir öneme sahiptir. Saç bir kadının en özel aksesuarıdır; çoğu zaman duygu değişikliğinin ilk göstergesi saçlarda yapılan değişikliktir.

Kadınların hepsi uzun, dolgun ve parlak saçlara sahip olmak ister ancak ne yazık ki genetik ve çevresel faktörler ile beslenme hataları bu isteklerinin gerçekleşmesinin önünde engel oluştururlar. Evet, doğru besinleri tercih etmek saç kalitesi ve saçların daha hızlı uzamasında oldukça etkilidir. Eğer sizde saçlarınızın daha çabuk uzamasını ve daha sağlıklı görünmesini istiyorsanız yazının devamında yer alan saç uzatan besinlerle diyetinizi zenginleştirmelisiniz.

Saç Uzatan Besinler


B grubu vitaminler


B grubunda yer alan folat, B6, B12 ve biotin kırmızı kan hücrelerinin yapımında görev alırlar. Kırmızı kan hücreleri saçlar, saç kökleri ve derisi de dahil olmak üzere hücrelere oksijenin ve besin ögelerinin taşınmasını sağlar. Folat, B6, B12 ve biotinden herhangi birinin eksikliği saçların zayıflmasına, kırılmasına ve yavaş uzamasına neden olur.

Folat için iyi gıda kaynakları: Mercimek, bakliyatların hepsi, koyu yeşil yapraklı sebzeler, yağlı tohumlar ve çekirdekler . Daha fazla öneri için folik asit içeren besinler yazımızı okumanızı öneririz.

B6 için iyi gıda kaynakları: Muz, nohut, brokoli, domates, yumurta, avokado, koyu yeşil yapraklı sebzeler

B12 için iyi gıda kaynakları: Kırmızı et, tavuk, balık ve diğer hayvansal kaynaklı ürünler

Biotin: Badem, ceviz, yumurta, avokado

Beta karoten


Besinlerdeki beta karoten vücutta A vitaminine dönüşür, A vitamini ise saç hücrelerinin büyümesi için gereklidir.  A vitamini eksikliği saçlarınızı kuru ve kırılgan bir hale getirir. Saç derisi pul pul olur ve saç uzamasını yavaşlatır.

A vitamin için iyi gıda kaynakları: Kırmızı, sarı ve turuncu sebze ve meyvelerde bulunur. Havuç, patates, bal kabağı, karpuz, kavun. Ayrıca koyu yeşil yapraklı sebzelerde de beta karoten bulunur.

Omega 3


Omega 3 yağ asitleri vücut tarafından üretilemeyen ve ancak besinler yoluyla sağlanan yağ asitleridir. Bu yağ asitleri anti infalamatuvar etkilidir, saç ve saç derisinin yumuşamasına yardımcı olur. Bununla birlikte A ve E vitamini gibi saçlar için faydalı olan bazı vitaminlerin vücutta emilimi Omega 3 ve diğer yağ asitleri sayesinde gerçekleşmektedir.

Omega 3 için iyi gıda kaynakları: Yağlı balıklar, keten tohumu, ceviz

Demir


Demir, kırmızı kan hücrelerine oksijenin taşınmasını sağlayarak saçların beslenmesi ve daha hızlı uzamasında etkili olur.  Demir eksikliği saç dökülmesine ve saçların yavaş uzamasına neden olur.  Bitkisel kaynaklı besinlerden sağlanan demirin emilimi daha düşüktür.  C vitamini demir emilimini arttırdığı için demir içeren besinleri tüketirken C vitamini içeren yiyecekler de beraberinde tüketilmelidir.

Demir için iyi gıda kaynakları: Yumurta, et, bakliyatlar ve koyu yeşil yapraklı sebzeler

C vitamini


C vitamini kollajenin yapı taşıdır. Kollajen saçları güçlendiren ve cildi besleyen bir proteindir.  C vitamini vücutta demirin daha iyi kullanılmasına da yardımcıdır. C vitamini eksikliği kolayca kırılan, güçsüz ve kuru saçlara neden olur.

C vitamini için iyi kaynaklar: Narenciyeler, biber, kivi, çilek ve koyu yeşil yapraklı sebzeler

Çinko


Çinko saç köklerinin görevini yapmasında ve saç uzamasında etkili bir mineraldir. Çinko eksikliğinde kepeklenme, saçların yavaş uzaması ve saç dökülmesi sorunları oluşabilir.

Çinko için iyi gıda kaynakları: Ay çekirdeği, kabak çekirdeği, ceviz, badem ve fındık gibi yağlı tohumlar, mercimek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.