Zayıflamak İçin Her Öğünde Protein Tüketin

Gün içinde protein içeren besinleri her öğünde bulundurur musunuz? Eğer sadece 1 ya da 2 öğünde protein kaynaklı besinler tüketiyor ve örneğin kahvaltıda bu içerikte besinleri yeteri kadar bulundurmuyorsanız bunu tekrar düşünün. Çünkü Amerikan Klinik Beslenme Dergisi’nde yayınlanan yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre gün içinde tükettiğiniz protein içerikli besinleri öğünler arasında paylaştırmak kilo verme konusunda size yardımcı olacak. 

Missouri Üniversitesi araştırmacılarının protein tüketimi ile ilgili 24 farklı çalışmayı inceleyerek elde ettikleri bulgulara göre protein kaynaklı besinleri öğünlerde dengeli bir şekilde tüketenler daha fazla kilo vermelerinin yanı sıra bu kişilerin vücutlarında yağ oranı azalıyor ve kas miktarı artıyor.

Araştırmacılara göre “Pek çok kişi protein içeren besinlere akşam yemeklerinde daha fazla yer veriyor. Oysaki kahvaltıda alınan 30 gram protein doygunluğu arttırıyor ve gün içinde atıştırma olasılığını azaltıyor. Kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeğinde 30 ar gram protein alan kişilerde protein sentezinde artış ve dolayısıyla kas kütlesinde artış görülüyor. Protein içeren besinler metabolizmayı hızlandırarak ta zayıflamaya yardımcı oluyor”.

Araştırmacılar her öğünde 25-30 gram protein alımını öneriyorlar. Bunun için kahvaltınızda peynir, yumurta başta olmak üzere süt, meyveli yoğurt ve tam tahıllara yer verin. Aynı şekilde öğle ve akşam yemeklerinde et, tavuk, balığın yanı sıra bakliyatlar, yoğurt, ayran ve kinoa başta olmak üzere tam tahıllı besinlerden yararlanın. En çok protein içeren besinleri öğrenmek için linkteki yazıdan yararlanabilirsiniz. 


Bu çalışmanın verileri böyleyken İspanyol bilim insanlarının yürüttüğü bir başka çalışmaya göre aşırı protein alımı uzun vadede kilo alımına ve erken ölüme neden oluyor ki Akdeniz diyeti olarak bilinen ve hayvansal proteinin sınırlı olduğu diyetin en sağlıklı beslenme modeli olduğu bilinen bir gerçek.

Bu durumda kişisel önerim günlük protein miktarını arttırmanızdan ziyade çoğunlukla ihmal edilen kahvaltı öğününüzde protein alımına dikkat etmeniz. Böylece daha kalıcı bir tokluk sağlamış ve güne daha dengeli bir enerji ile başlamış olacaksınız.  Genel olarak günlük protein alımı kilo başına 1 gram olarak alınması öneriliyor. Yani 60 kiloysanız 60 gram protein almalı ve bu proteini üç öğüne eşit olarak paylaştırmalısınız.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.