Depresyona Ne İyi Gelir?

Depresyona ne iyi gelir?

Depresyon modern çağın en sık karşılaşılan hastalıklarından biri. Eminim ki siz ve etrafınızdaki pek çok kişi de stresli yaşamın etkileri sebebiyle zaman zaman depresyon belirtileri yaşıyorsunuz. Depresyona ne iyi gelir sorusu bu noktada akıllara geliyor ve önerilen farklı yöntemler arasında kendimiz için uygun gördüklerimizi uygulayarak stresle başa çıkmaya çalışıyoruz. Kimimiz meditasyon ya da farklı inanç ritüellerinde çareyi arıyor kimimiz ise spor yaparak bununla baş etmeye çalışıyoruz. Beslenmenin depresyonla olan ilişkisi ise genellikle pek akıllara gelmiyor ve diyetimizde nelere dikkat etmemiz gerektiğini pek bilmiyoruz.

Depresyondaysanız ya da stresle baş etmede sorun yaşıyorsanız beslenmenizde yapacağınız bazı düzenlemeler işe yarayacaktır. Yapılan bilimsel araştırmalarda bazı besin ve besin ögelerinin depresyona karşı etkili olduğu gösterilmiştir. Ancak depresyonu doğrudan tedavi edici bir diyet maalesef ki bulunmamaktadır. Beslenmenize dikkat etmenin yanı sıra aktif yaşam sürdürmeli, spor yapmalı, güneş ışığından yeteri kadar yararlanmalı ve gerekiyorsa tıbbi destek almalısınız.

Depresyona Ne İyi Gelir:


1. Omega 3: 


Omega 3 yağ asitlerinin depresyonun iyileştirilmesinde etkili olduğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır. Bazı çalışmalar omega 3 den zengin balıkların daha fazla tüketildiği ülkelerde depresyon oranlarının düşük olduğunu belirlemiştir. Bazı çalışmalarda ise omega 3 takviyesi verilen kişilerle plasebo grupları karşılaştırılmış ve omega 3 takviyesi alanlardaki depresyon belirtilerinde anlamlı iyileşmeler kaydedilmiştir. Çalışmalarda omega 3 alım dozu yükseldikçe antidepresan etkisinin arttığı da gösterilmiştir.  En iyi omega 3 kaynakları yağlı balıklar, keten tohumu, ceviz ve semizotudur. Bunlara beslenmenizde daha çok yer vermeniz depresif durumunuzun iyileşmesine katkı sağlayabilir. Omega 3 aynı zamanda kalp hastalıkları riskinizi azaltır, hafıza ve konsantrasyonunuzu arttırır.

2. Serotonin:


Serotonn vücutta triptofan aminoasitinden üretilen bir hormondur. Serotonin seviyeleri yükseldikçe depresyon riski azalmaktadır. Triptofandan zengin beslenmek için proteinden zengin olan et, süt ve süt ürünleri, kuru bakliyatlar ve yumurta tüketilmelidir.


3. Antioksidanlar: 


Serbest radikallerin beyin fonksiyonlarını etkilediği ve bu sebeple serbest radikallerle mücadele etmeye yardımcı olan antioksidanların besinler yoluyla alımının önemli olduğu bilinmektedir. Özellikle A, C ve E vitaminleri antioksidan özellikleriyle ön plana çıkmaktadır. İyi A vitamini kaynakları arasında kayısı, havuç ve brokoli sayılabilir. C vitamini en çok kivi, portakal ve çilek gibi meyvelerde bulunur. İyi E vitamini kaynakları ise ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, kabak çekirdeği ve zeytinyağıdır.

4. B12 ve Folik asit: 


Bilimsel çalışmalara göre B12 ve folik asit eksikliği depresyon ile ilişkili bulunmuştur. En iyi B12 kaynakları hayvansal ürünler, en iyi folik asit kaynakları ise kuru bakliyatlar, yağlı tohumlar, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve meyvelerin çoğudur.

5. Selenyum: 


Selenyum bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde etkilidir. Çalışmalar, selenyum eksikliğinin depresyona neden olabileceği şeklinde sonuçlar vermiştir.  En iyi selenyum kaynakları bakliyatlar, mercimek, kırmızı ve beyaz et, yağlı tohumlar ve çekirdekler ile tam tahıllardır.

6. Krom: 


Krom minerali kan şekerinin dengeli seyri için önemlidir ve kan şekerinin dengeli seyretmesi ruh halinizi olumlu etkiler. Bir çalışmada günde 600 mcg krom verilen gruptakilerle plasebo grubu karşılaştırılmış ve 8 hafta sonra krom minerali takviyesi alanların depresyon belirtilerinde anlamlı iyileşmeler görülmüştür. Brokoli krom açısından en zengin besindir.

5. D vitamini: 


D vitamini eksikliğinin arttığı kış aylarında depresyon oranları da artmaktadır. Besinler yoluyla D vitamini alımı çoğu zaman yeterli olamadığı için en iyi D vitamini kaynağı olan güneşten yararlanmak gerekmektedir. Yağlı balıklar, mantar, yumurta , süt ve süt ürünleri d vitamini alabileceğiniz gıdalardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.