Gülmenin Faydaları Nelerdir?

Gülmenin faydaları neledir?

Gülmek bulaşıcı bir hastalık gibidir. Hatta hiçbir hastalık gülmek kadar bulaşıcı değildir. Paylaşılan bir kahkaha insanları birbirine bağlar ve insanlar arasındaki samimiyet ve mutluluk artar. Gülmek enerjiyi arttırmak, ağrıları azaltmak ve stresin zararlı etkilerinden kurtulmak için birebirdir. Üstelik sağlığa sağlık katan bu eylem eğlenceli, kullanımı kolay ve ücretsizdir. Gülmenin faydaları fiziksel sağlığınızı, ruhsal sağlığınızı ve sosyal yaşamınızı olumlu etkiler.

Gülmek tüm vücudu rahatlatır: Kaslarınızı gevşetir, fiziksel gerginliğinizi alır ve stresinizi hafifletir.

Gülmek bağışıklık sisteminizi güçlendirir: Güldüğünüzde stres hormonları azalır ve böylece hastalıklara karşı direnciniz artar. Bağışıklığınızı destekleyen antikorların sayısını arttırır.

Gülmek endorfin salınımını tetikler: Beyinden endorfin salınımı sayesinde daha iyi hissedersiniz ve ağrılarınız hafifler.

Gülmenin Faydaları


Gülmenin fiziksel faydaları:


Bağışıklığı güçlendirir. Gülme sayesinde antikor üreten hücrelerin sayısı ve etkinliği artar.
Kortisol gibi stres hormonlarını azaltır.
Ağrıları hafifletir.
Kasları rahatlatır.
Daha iyi oksijen almanızı ve kan dolaşımında daha fazla oksijen olmasını sağlar ve böylelikle kalp sağlığını güçlendirir

Gülmenin ruhsal faydaları:


Yaşama neşe ve lezzet katar.
Kaygı ve korku gibi duyguları hafifletir. Zor durumlarla başa çıkmanızı kolaylaştırır
Stresi azaltır.
Ruh halini iyileştirir.
Yaşama daha esnek bakmanıza yardımcı olur.

Gülmenin sosyal faydaları


İlişkileri güçlendirir.
Sizi çekim merkezi yapar.
Ekip çalışmasını kolaylaştırır.
Çatışma durumlarını yatıştırmaya yardımcı olur.
Grubu birbirine bağlar.

Gülmek için fırsat yaratın


Gülmenin hayatı daha kolay hale getirdiği bir gerçek, yaşamın zorluklarına göğüs germenin iyi bir yolu. Üstelik fiziksel ruhsal ve sosyal açılardan sizi destekleyecek bedava bir ilaç adeta. Eğer yeteri kadar gülemiyor, kahkaha atamıyorsanız muhtemelen gülmenize fırsat verecek aktivitelerden yeteri kadar yararlanmıyorsunuzdur. Aşağıdaki önerilerden sizin için uygun olanlarını seçerek gülün ki yaşam daha güzel geçirin.

Eğlenceli filmleri, dizileri, tiyatroları ve TV şovların izleyin.
Eğlenceli yazılar okuyun.
Eğlenceli insanlarla arkadaş olun.
Gülme yogası kurslarına kaydolun.
Bir şaka paylaşın ya da eğlenceli bir fıkra anlatın.
Arkadaşlarınızla eğlenceli oyunlar oynayın.
Evcil hayvanlarla oynayın.
Çocuklarla oynayın.
Aptalca şeyler yapın.
Karaoke, bowling ya da keyif aldığınız aktivitelerde bulunun.

Çam Fıstığının Faydaları Nelerdir?

Çam fıstığının faydaları nelerdir?


Çam ağacının kozalaklarından elde edilen değerli bir besin maddesidir. Türk mutfağında dolma ya da pilavlarda yaygın bir kullanıma sahip olan çam fıstığının kalorisi yüksek olmakla birlikte sayısız faydaları bulunmaktadır. Aşağıdaki listede çam fıstığının sağlık açısından 6 farklı yararı yer almaktadır.

Kilo verme


Bilimsel verilere göre çam fıstığının iştahı baskılama özelliği bulunmaktadır. Çam fıstığına bu özelliğini veren içeriğindeki bir yağ asidi olan pinoleik asittir.  Pinoleik asit vücutta kolesistokinin ve glukagon benzeri peptit 1 hormonlarının salınımını sağlar. Bu hormonlar açlık duygusuna karşı direnç oluştururlar. 100 gramı yaklaşık 650 kalori olduğu için az miktarlarda ama sık tüketmekte fayda bulunmaktadır.

Kalp hastalıkları


Çam fıstığı tekli doymamış yağlardan zengindir. Tekli doymamış yağların kalp dostu yağlar oldukları bilinmektedir. Kandaki kolesterol düzeylerini düşürerek kalp krizi ve inme riskini azaltır. Bunun yanı sıra kalp sağlığını destekleyen Eve K vitaminleri ile bakır, demir ve manganezden de zengin bir gıdadır.

Çam Fıstığının Faydaları

Yüksek miktarda demir içerir


Çam fıstığı demir mineralinden oldukça zengindir. Demirin vücudun işleyişinde pek çok görevi bulunmaktadır. Örneğin merkezi sinir sistemini ve vücuttaki kan akışını düzenlemede rolü bulunur. Çam fıstık bakırdan da zengindir ki bakır vücutta demir emilimini arttırmaya yardımcı olur.

Yaşlanma karşıtı özellikler


Çam fıstığında bulunan bileşikler yaşlanma sürecini yavaşlatıcı özelliktedir. Yüksek antioksidan bileşikler sayesinde serbest radikallerin zararlı etkilerinden tüm vücudu korur. Yaşlanmanın yanı sıra kanser gibi sağlık sorunlarına karşı da antioksidan özellikleri sayesinde koruyucudur.

Göz sağlığı


Çam fıstık lutein adlı fitokimyasal açısından zengin bir besindir. Lutein ultraviyole ışınlarını filtrelemeye yardımcı olur. Bu sayede gözün retina bölgesindeki makulayı korur. Makula dejenerasyonu özellikle yaşlanma ile birlikte gelişen önemli bir göz sağlığı problemidir

Çam fıstığında beta-karoten de bulunur. Beta-karoten vücutta A vitaminine dönüşür ve A vitamini de göz sağlığını koruyucu etkiye sahiptir.

Enerji verir


Çam fıstığı vücudun enerji düzeylerini sağlıklı bir şekilde yükseltir. İçeriğindeki protein sayesinde vücut dokularını onarır ve şekerli besinlerin aksine proteinli besinler yavaş yanan bir yakıt gibi çalışır vücudun uzun süreli enerjisinin korunmasını sağlar.

İçeriğindeki magnezyum ise vücutta oksijenin kullanılmasına yardımcı olarak enerji düzeylerinin artmasını sağlar.

Isırgan Otunun Faydaları Nelerdir?

Isırgan otunun faydaları nelerdir?


Isırgan otu her derde deva bitkilerden biridir demek hiç yanlış olmaz. Dünyanın pek çok bölgesinde doğal olarak yetişen ısırgan otu geleneksel tıpta yüzyıllardır kullanılmaktadır. Modern tıpta da pek çok ilacın yapımında rol alır. Isırgan otunun faydaları arasında artrit (eklem ve kemik ağrıları), çölyak hastalığı, idrar yolları infeksiyonu, kanamalar, cilt problemleri, anemi ve nörolojik hastalıkların tedavisi de dahil olmak üzere pek çok sağlık sorunu yer almaktadır. Orta çağ Avrupa'sında idrar söktürücü ve vücudu toksinlerden arındırma amaçlı olarak kullanılmıştır. Tıbbi amaçlarla kullanımının yanı sıra yüksek besin değeri ile faydalı bir gıda maddesidir. Isırgan otu yüksek miktarda protein, kalsiyum, fosfor, demir, magnezyum ve beta-karoten ile A, C, D ve B grubu vitaminler içermektedir.

Isırgan Otunun Faydaları


Isırgan otu ile yapılan bilimsel çalışmalarda Alzheimer hastalığı, artrit, astım, mesane infeksiyonları, bronşit, diş eti iltihabı, gut, kurdeşen, böbrek taşları, larenjit, multipl skleroz, prostat büyümesi, PMS, siyatik ve tendinit gibi hastalıklar açısından umut verici sonuçlar elde edilmiştir. Yüksek tansiyon ve yüksek kan şekeri üzerinde olumlu etkileri gösterilmekle birlikte daha bu alanlarda daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Saman nezlesi gibi alerjik hastalıkların tedavisinde de yararlı olduğu bilinmektedir.

Isırgan Otunun Faydaları
Yüksek demir içeriği ile kadınlarda yorgunluk ve kansızlık tedavisinde faydalıdır. Karaciğeri ve kadın hormon sistemini destekler. Emziren annelerde süt üretimini teşvik ettiği bilinmektedir. Adet döneminde oluşan gerginliği ve ağrıları hafifletir.

Isırgan otu çayı sivilce ve egzama gidericidir. Cilde uygulandığında siğillerin tedavisine yardımcıdır. Kurdeşen kaşıntılarını hafifletir. Saçları ısırgan otu ile hazırladığınız su ile duruladığınızda saçların uzamasını teşvik eder ve saçlara orijinal rengini geri kazandırır. Kepeklenmeye karşı da etkilidir.

Erkeklerde özellikle 40 yaşından sonra görülen iyi huylu prostat büyümesine karşı ısırganın etkili olduğu bilimsel olarak gösterilmiştir. Fareler üzerinde yapılan bir çalışmada ise prostat kanserli hücrelerin büyümesinde yavaşlama belirlenmiştir.

Isırgan otu beta sitositerol adlı bitki kimyasalından oldukça zengindir. Beta sitositerol ince bağırsaklarda kolesterol emilimini azaltarak kalp sağlığının korunmasına yardımcı olur.

Isırgan otu ile hazırladığınız suyu gargara yaptığınızda diş eti iltihaplarını ve diş plaklarını giderir. Öksürük, bronşit, KOAH ve tüberküloz gibi sağlık sorunlarında tedaviye yardımcı olabilir.  

Uyarılar


Hamilelerde düşüğe neden olabileceğinden önerilmez. Isırgan otu tüketimi bazı ilaçlarla etkileşime girebilir. Eğer kan sulandırıcı, yüksek kan basıncı, diüretik, diyabet ve steroid olmayan anti inflamatuar ilaçlar kullanıyorsanız ısırgan otu tüketimi konusunu doktorunuza danışmalısınız. Lityum kullanıyorsanız ilacın vücuttaki etkisini azaltabilir.

Isırgan otu tüketimi genellikle güveni kabul edilir. Ancak bazı kişilerde mide rahatsızlıklarına, terlemeye, ishale ve cilt uygulamalarında kızarıklıklara neden olabilir.

Isırgan otu çayı tarifi


250 ml su
4 çay kaşığı kurutulmuş ısırgan yaprağı

Suyu kaynatın. Kaynamış suyu ocaktan alın ve içine ısırgan otunu ekleyin. 5-10 dakika demlendirin. Aksi doktorunuz tarafından önerilmedikçe günde 2-3 fincan tüketebilirsiniz.

Bamyanın Faydaları Nelerdir?

Bamyanın faydaları nelerdir?


Bamya dünyanın çeşitli bölgelerinde yetiştirilmekle birlikte ana vatanı kuzeydoğu Afrika’dır. Özellikle Nil nehri havzasında Mısır ve Etiyopya’da 3500 yıldır yetiştirildiği bilinmektedir. Asya’daki bazı ülkelerde kadın parmağı adı verilen bamya pek çok kişinin sevmediği bir sebzedir. Benim için ise zeytinyağlı ya da etli olarak hazırlanmış bamya tam bir keyif yemeğidir. Limon suyu bamya yemeklerinin olmazsa olmazıdır. Bamya tepesi huni şeklinde kesilirken dikkat edilmelidir aksi halde yapışkan dokusu yemeğe geçer.

Bamya düşük kalorisi ile harika bir diyet yemeğidir. 100 gram bamya sadece 30 kaloridir. Diğer yandan lif, antioksidan olan A ve C vitaminleri ile folat yönünden çok zengindir. Ayrıca B grubu vitaminler, K vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, çinko, magnezyum ve manganez minerallerini de iyi miktarlarda içerir. Antioksidan fitokimyasallardan lutein, ksantin ve beta karoten için de iyi bir kaynaktır.

Bamyanın faydaları


Bamyanın tıbbi açıdan faydalı olduğu alanlar arasında aşağıdaki özellikler ön plana çıkmaktadır:

Anemi: Bamya, kırmızı kan hücrelerinin üretimine yardımcı olarak kansızlığı önlemenize yardımcı olur.

Kanser: Yüksek antioksidan kapasitesi ile bağışıklık sisteminin korunmasını sağlar ve hücrelerin mutasyona uğramasını önler.

Astım: Yine C vitamini ve diğer antioksidan içeriği sayesinde astım ataklarının önlenmesine yardımcı olur.


Kemik sağlığı: İçeriğindeki folik asit kemik sağlığı üzerinde etkilidir ve kemik erimesinin önlemede bamya yemenin yararı vardır.

Kolesterol: Çözünür liften zengin olan bamya kolesterol düzeylerinin düşürülmesinde rol oynar. Bu sayede kalp damar hastalıkları riskini azaltır.

Kabızlık: Zengin lif içeriği ile dışkıya hacim kazandırır, toksinlerin atılmasına yardımcı olur ve laksatif etkisi ile bağırsak hareketlerini rahatlatır. Düzenli bamya tüketimi kolon kanseri riskini azaltır.

Şeker hastalığı: Kan şekeri düzeylerini düşürmeye katkı sağlar.

Bağırsak florası: Liften zengin olan bamya prebiyotik özellik taşır ve bağırsak florasındaki yararlı bakterilerin sayısının arttırılmasında rol oynar.

Bağışıklık sistemi: C vitamini ve diğer antioksidan bileşikler sayesinde bağışıklık sitemini güçlendirir ve soğuk algınlığı gibi hastalıkları önler.

Hamilelik: Yüksek folik asit içeriği ile hamileler için ideal bir besindir. Folik asit, anne karnındaki fetusun beyin gelişimi için en önemli vitaminlerden biridir. 100 gram bamya günlük ihtiyacın yaklaşık %25’ini karşılar.

Göz sağlığı: A vitamini, beta karoten, ksantin ve lutein içeriği ile göz sağlığı için ideal besinlerden biridir.

Cilt sağlığı: A ve C vitamininden zengin olan bamya sivilceleri önler, cilde parlaklık kazandırır. Kolajen oluşumunu uyararak ince çizgileri ve kırıklıkları azaltır. Cildi gençleştirir.

Böbrek hastalıkları: Diyabetik nefropati tedavisinde bamya tüketiminin etkisini araştıran bir çalışmaya göre diyetinde bamya bulunanlarda idrar proteini ve ürik asit düzeylerinde düşüş kaydedilmiştir. Araştırma sonucunda  diyabetlilerde görülen böbrek hastalıklarında bamya tüketiminin faydalı olduğu yargısına varılmıştır. 

Uykunun Faydaları Nelerdir?

Uykunun faydaları nelerdir?


Yeterli ve kaliteli uyku sayesinde güne daha iyi başlarız. Bu iyilik hali sadece ruh sağlığımızı değil fiziksel sağlığımızı da fazlasıyla etkiler. Kalbimiz, kilomuz, bilişsel fonksiyonlarımız ve daha pek çok sağlık durumu uyku ile ilişkilidir. Uzmanlara göre yeterli uyku yetişkinler için 7.5 - 9 saat arasında değişmekteyken çocuklarda bu süre daha da uzamaktadır.

Bilimsel verilere göre uykunun faydaları arasında ön plana çıkanlar aşağıdaki gibidir.

1. Hafızayı güçlendirir:


Yeni bir şeyler öğrenmek için en doğru zaman iyi bir uykunun hemen sonrasıdır. İsterseniz bir yabancı dil öğrenme gibi bilişsel ya da yüzmeyi öğrenme gibi fiziksel bir etkinlikte bulunun uykunuzu aldığınızda başarınızın artmış olduğunu görebilirsiniz. Çünkü problem çözme becerileriniz, konsantrasyonunuz ve hafızanız uyku sonrasında güçlenmiştir.

2. Yaşam süresini uzatır:


Çok az uyumanın yaşam süresi üzerinde olumsuz etkisi bulunmaktadır. 50-79 yaşları arasındaki kadınlar üzerinde yapılan bir çalışmaya göre günde 5 saatten az uyuyanlarda ölüm oranları artmaktadır. Uyku yaşam süresinin yanı sıra yaşam kalitesi üzerinde de etkilidir. Kaliteli ve sağlıklı yaşamın ön koşulu yeterli uyumadır.


3. İnflamasyonu azaltır:


İnflamasyon kalp hastalıkları, şeker hastalığı, felç ve erken yaşlanma gbi pek çok sağlık sorununa neden olabilir. Araştırmalara göre inflamatuar proteinlerin kandaki düzeyleri az uyuyanlarda artmaktadır. Bir çalışmaya göre kalp krizi riskini arttıran c-reaktif protein düzeyleri 6 saatten az uyuyanlarda daha yüksektir.

4. Yaratıcılığı arttırır:


Uyku zihinsel ve fiziksel yorgunluğu giderir, motivasyonu ve hafızayı güçlendirir. Tüm bunlar yaratım sürecini olumlu etkiler. Eğer bir ressamsanız ya da bestekarsanız uyku sonrası yaratıcılığınız artmış olur ve daha başarılı sonuçlar elde edersiniz.

5. Sportif başarıyı arttırır:


Farklı spor dallarındaki sporcuların uyku sürelerini araştıran çalışmalarda uzun uyku sürelerinin performans arttırıcı etkisi olduğu belirlenmiştir. Stanford Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre 7 hafta süresince günde 10 ve daha fazla saat uyuyan futbolcuların depar atma süreleri iyileşmiş, gün içi yorgunluğu azalmış ve dayanıklıkları artmıştır. Tenis ve yüzme sporcuları üzerinde yapılan çalışmalarda da benzer sonuçlar elde edilmiştir.

6. Okul başarısını etkiler:


Çocukların uyuma süreleri ile okul başarıları üzerinde yapılan çok sayıdaki araştırma yeterli uyumanın başarı üzerinde etkili olduğunu belirlemiştir. Uyku apnesi olan çocuklarda öğrenme ve dikkat eksikliği oluşmakta, yetersiz uyuyan çocukların sınavlardaki başarı oranları düşmektedir.

7. Dikkati arttırır:


Yetersiz uyuma yetişkinlerde uyuşukluğa neden olurken çocuklarda dikkat eksikliği ve hiperaktiviteye neden olabilmektedir. 7 yaş grubunda yapılan bir çalışmaya göre günde 8 saatten az uyuyan çocuklarda dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunlarında artış belirlenmiştir.

8. Sağlıklı kiloya yardımcı olur:


Eğer diyetteyseniz uyku planınızı da bu diyetin bir parçası haline getirmeli ve erken saatlerde yatmaya özen göstermelisiniz. Bir araştırmaya göre yeterli uyuyanlar daha fazla yağdan kilo verirken uyku sorunları olanlardaki kilo kaybı daha fazla kaslardan olmaktadır. Aynı araştırmaya göre az uyuyanlarda açlık duygusu da artmaktadır.

Uyku ve metabolizma beynin aynı bölümü tarafından yönetilir. Uykusuz kaldığınızda iştahınızı arttıran hormonların kandaki düzeyleri artar ve daha fazla yemek yersiniz.

9. Stresi azaltır


Uykunun stres düzeyleri üzerinde etkisi bulunmaktadır. Yeterli uyku ile stresinizi azaltabilir, kan basıncınızı daha iyi kontrol edebilir ve kalp sağlığınızı korumuş olursunuz.

10. Kaza riskinizi azaltır


Uyku karar verme ve zamanlama süresini belirlemeniz üzerinde etkilidir. Yapılan çalışmalar trafikte gerçekleşen kazalarda uykusuzluğun alkol kullanımında çok daha fazla etkisi olduğunu göstermektedir. Böylelikle az uyumanız sadece sizin sağlığınızı değil başkalarının da sağlığını da tehdit edebilir.

11. Depresyonla baş etmenize yardımcı olur


Modern çağın hastalığı olan depresyonun uyku ile açık bir ilişkisi bulunmaktadır. Uzmanlara göre yetersiz uyku depresyona neden olabilmektedir. İyi ve düzenli uykunun duygusal stabiliteyi arttırdığı ve kaygıyı azalttığı belirtilmektedir.

12. Cildi güzelleştirir 


Uykunun faydalarından bir diğeri ise cildi güzelleştirmesidir. Güzellik uykusu diye boşuna dememişler… Uyku sırasında cildi yıpratan dış faktörlerden ve stresten uzak kalınır. Uzmanlara göre ciltteki bazı kırışıklıkların uyku sırasında onarımı gerçekleşmektedir. Bunun tam tersine az uyuma göz altı morluklarına ve sağlıksız bir cilt görünümüne neden olmaktadır.  

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.