Kinoa Nedir, Kinoa Faydaları Nelerdir?

Kinoa nedir? Kinoanın faydaları nelerdir?


Kinoa ülkemizde pek bilinmese de dünya onu süper gıdalardan biri olarak kabul ediyor. Ana vatanı olan Güney Amerika’da çok yaygın olarak İknalar zamanından beri tüketilen Kinoa’yı dünya, Birleşmiş Milletler Tarım ve Gıda Örgütü’nün 2013’ü Uluslararası Kinoa yılı ilan edilmesiyle birlikte tanıdı. Kinoanın bu ünvanı alması hiç şaşırtıcı değil çünkü sağlığa faydaları çok fazla...

Kinoa teknik olarak bir tahıl olmamakla birlikte iyi bir tahıl alternatifi. Onu özel kılan pek çok değer bulunmakta ve esas olarak gluten içermemesi en dikkat çekici özelliği. Böylece gluten içeren tahılları tüketemeyenlerin (çölyak hastalarının) kurtarıcısı. 

Kinoa besin değerleri

Besin değeri çok yüksek kinoa susam büyüklüğünde beyaz, sarı, siyah, kahverengi, kırmızı ve mor renklerde tanelerden oluşabiliyor. Kinoa’yı diğer tahıllardan ayıran özelliği proteinden zengin oluşu. Eşdeğer miktardaki tahıllara kıyasla yaklaşık 2 kat fazla protein ve besinler yoluyla alınması gereken 9 esansiyel aminoasitin tümünü içeriyor. Bu açıdan bakıldığında vejetaryenlar, veganlar veya yeterli et tüketmeyenler için harika bir besin. Bunun yanı sıra kalsiyum, bakır, manganez ve magnezyum için çok iyi, B grubu vitaminlerin pek çoğu, E vitamini ve diyet lifi için ise iyi bir kaynak. 100 gram kinoa 368 kalori; 14 gram protein, 6 gram yağ, 64 gram karbonhidrat ve 7 gram lif içeriyor.

Kinoa faydaları

Mide-bağırsak sağlığı
Kinoada bulunan çözünmez lifler bağırsak hareketlerinin düzenlenmesini sağlar. Hacimli dışkılamaya yardımcı olur ve yetersiz lif alımına bağlı gaz, şişkinlik ve ağrı risklerini azaltır.

Safra taşı oluşumunu azaltır
Lifli besinler safradan asit salgılanmasını azaltarak sarfa taşı oluşum riskini düşürmektedir. Kapsamlı bir çalışmaya göre liften zengin beslenenlerde safra taşı görülme olasılığı %20 düşmektedir.

Antioksidan özelliği
Manganez ve bakır minerallerini yoğun miktarda içeren kinoa bu minerallerin hücrelerde hasarı önleyici enzim üretimine katkısı sayesinde antiksidan etkilidir. Bu antioksidanlar kanserler, kalp hastalıkları ve yangısal hastalıkların önlenmesine yardımcı olurlar.

Enerji verir
Kinoa B2(riboflavin) vitamininden zengindir. Bu vitamin vücutta enerji üretiminde görev alır.

Migren ağrılarını giderir
Magnezyum minerali kan damarlarını rahatlatır. Magnezyumdan zengin olan kinoa bu sayede vasküler baş ağrılarının hafifletilmesine yardımcı olacaktır.

Zayıflamaya yardımcıdır
Lif ve proteinden zengin besinler kalıcı tokluk sağlarlar. Kinoada her ikisi de son derece bol miktarda bulunur. Yapılan bir araştırmaya göre tüm diğer tahıllardan daha fazla doygunluk sağladığı görülmüştür.

Kinoayı her yerde bulmak pek mümkün değil ama satışını yapan kaliteli marketler ve internet siteleri mevcut. Nasıl tüketileceği konusunda ise yine internet ortamında pek çok tarif bulmak mümkün.  Aslında kısaca diğer tahılları tükettiğiniz her şekilde kinoayı da tüketebilirsiniz.

Kinoa pilavı yaparken 1 bardak kinoaya 2 bardak su ölçüsünü kullanın.15 dakikalık pişirmeden sonra kinao pilavınız hazır olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

Faydalar.blogspot.com'da yer alan bilgiler bilimsel çalışmalar ve geleneksel tedavi yöntemlerinden derlenmekle birlikte herhangi bir hastalığı tanı, tedavi, bakım ve önlenme amacı taşımamaktadır. Buradaki bilgiler doktora danışılmadan kullanılmamalıdır. Okuduğunuz içerikler ile ilgili bilgi, deneyim ya da sorularınızı yazıların altnda bulunan yorum bölümüne yazarak katkıda bulunmanızdan mutluluk duyarız.